V šesté lekci jsme si s dětmi diskutovali o přátelství, kdo je přítel a kamarád, jak je pro nás důležité přátelství. Povídali jsme si, co se nám líbí a nelíbí na kamarádech, a jak se nemají chovat.
Přečetli jsme si příběh, jak Míca, Číča a Fousek společně rybařili a cvrnkali kuličky, co se mezi nimi stalo při jejich hře. Číča nejdříve vyhodila ze společného hraní Mícu a pak se ošklivě zachovala k Fouskovi. V příběhu došlo k omluvě za své chování a k usmíření. Děti hledaly řešení napjaté situace mezi kamarády, aby nedošlo k ohrožení jejich přátelství. Mluvily o tom, jaké to je, když je někdo z nějakého důvodu sám, a chtěl být s ostatními. Co můžeme udělat, abychom nebyli sami, protože maminka a tatínek není vždy na blízku. Navrhovaly, co my můžeme poradit někomu, když si všimneme, že je sám.
Nepříjemnou situaci jsme si modelovali na hře „Hledání zvířátek“ a své pocity náhodně vzniklé samoty popisovali. Opět jsme lekci zakončili obrázkem.
Mgr. Marta Mokrá, metodik prevence