V lednu žákovský parlament dále pracoval na volebním systému a připravil znění "Slibu člena parlamentu". S tímto složeným slibem přijal i Pravidla žákovského parlamentu.
Další úkolem na tento měsíc bylo vyhodnocení sběru víček od PET lahví za 1. pololetí. V každé třídě byli oceněni nejlepší sběrači, mezi kterými vynikl Daniel Truhlář. Sběračům děkujeme.
Na podzim jsme vyhlásili anketu na název, heslo a znak našeho žákovského parlamentu. Zatím jsme od vás dostali jen jeden návrh na znak! Na vaše nápady se těšíme ve schránce v prvním patře.
V únoru jsme i ve škole oslavili Valentýn. Parlament připravil na přestávku dárek - žáci si mohli nechat zahrát ve školním rozhlase písničku na přání, kterou si třída vybrala. O velké přestávce jsme zahráli dvě písničky od Mandrage a dvě písničky od One Direction. Bohužel nás zradila technika a tak kvalita poslechu byla velmi špatná. Vedení školy slíbilo zajistit opravu a my akci při nějaké hezké příležitosti zopakujeme. Vás žáky ale prosíme, abyste sami nepoškozovali rozhlas ve svých třídách. Na další schůzce parlamentu jsme jednali o dalším využívání školního rozhlasu. Dalším týden naše škola ožila svátkem masopustu a ten se opravdu vyvedl.
V březnu jsme měli tři schůzky a připravovali jsme naši další akci pro žáky školy.
K výročí narození Jana Amose Komenského - ke Dni učitelů, jsme zorganizovali ve čtvrtek 29. března výuku podle nás žáků. Stanovili jsme pravidla - dodržení rozvrhu a průběh vyučovací hodiny konzultovat s učitelem. V každé třídě byl plakát, na který se mohli žáci napsat jako učitelé k jednotlivým předmětům. Ve své roli učitele si mohli zkusit některé z metod výuky a mohli používat moderní technologie. Někteří posílili své pozice jako učitele početně - učili tři najednou, oblíbená byla interaktivní tabule a některým se líbilo za katedrou. Některé učitele pozlobila technika a jejich hodina nedopadla podle jejich představ, jiní zase neodhadli čas, který je nutný pro připravenou práci žáků. Připravit si vyučovací hodinu není jednoduché.
Žákům v lavicích se den většinou líbil, ale někteří nedokázali ocenit přípravu svých spolužáků a nereagovali na program tohoto dne, nepracovali a své učitele rušili. Je třeba vyzdvihnout práci některých učitelů za vydařené a přínosné vyučovací hodiny i z pohledu učitelů - pozorovatelů. K těm patřila výuka matematiky v 6. a 8. třídě, českého jazyka v 6. třídě, zeměpisu v 7. a 8. třídě, dějepisu v 9. třídě a managementu v 8. třídě. Dětem se nejvíce líbila v 6. třídě hodina hudební výchovy, kterou vedl Matěj Stříbrný. V 7. třídě matematika s Adélou Antušovou, Lenkou Riškovou, Michaelou Vašákovou a Kateřinou Lahučkou. V 8. třídě tělesná výchova, kterou vedli Nikola Karešová, Andrea Zaorálková, Natálie Špůrová, Daniel Dolenský. A v 9. třídě se předvedl Josef Ruprich s matematikou.
Předseda a redaktor ŽP